The Achilles tendon is the coarsest tendon in the body. Achilles tendonitis is relatively common and its incidence is increasing. To evaluate the efficacy of platelet-rich plasma (PRP) injections for treating Achilles tendonitis. A literature search was carried out in the Cochrane Library Central Register of Controlled Trials (2017), PubMed (January 1976–March 2017) and EMBASE (January 1976–March 2017) databases to retrieve the available clinical evidence for PRP in the treatment of Achilles tendon lesions for a systematic review. The inclusion criteria were (1) conservative PRP treatment of Achilles tendon inflammation in a randomized controlled trial (RCT), (2) level I clinical research evidence and (3) published in English. The exclusion criteria were (1) unclear experimental methods and data and (2) PRP treatment of other diseases. A total of 4 articles involving 152 cases were included in the analysis. The mean age of subjects was 49 years. Data on the Victorian Institute of Sport Assessment-Achilles (VISA-A) score, color Doppler ultrasound index and recovery time to normal exercise were extracted. There were no significant differences between the treatment groups and control groups following the PRP injections. The lack of differences between data from the control group and the patient groups included in the studies may be related to the difficulty of performing a randomized controlled trial (RCT). A strong basis for using PRP to treat Achilles tendonitis was not found, although PRP has important clinical significance for treating Achilles tendonitis. Die Achillessehne ist die stärkste Sehne des Körpers. Eine Achillessehnenentzündung ist relativ häufig, mit steigender Inzidenz. Die Wirksamkeit von Injektionen mit „platelet-rich plasma“ zur Behandlung einer Achillessehnenentzündung wird evaluiert. Eine Literaturrecherche wurde in den Datenbanken Cochrane Library Central Register of Controlled Trials (2017), PubMed (Januar 1976 bis März 2017) und EMBASE (Januar 1976 bis März 2017) durchgeführt, um die verfügbare klinische Evidenz für PRP zur Behandlung von Achillessehnenläsionen für einen systematischen Review zu erhalten. Die Einschlusskriterien waren (1) konservative PRP-Behandlung einer Achillessehnenentzündung in einer randomisierten kontrollierten Studie (RCT), (2) Level-I-Evidenz der klinischen Studie und (3) Publikation in englischer Sprache. Die Ausschlusskriterien waren (1) unklare experimentelle Methoden und Daten sowie (2) PRP-Behandlung anderer Erkrankungen. Es wurden 4 Artikel mit insgesamt 152 Fällen in die Analyse eingeschlossen. Das mittlere Patientenalter lag bei 49 Jahren. Daten zum Score des Victorian Institute of Sport Assessment-Achilles (VISA-A), Farbdoppler-Sonographie-Index und zur Heilungsdauer bis zur Ausführung normaler Bewegungen wurden extrahiert. Es gab keine signifikanten Unterschiede zwischen den Behandlungsgruppen und den Kontrollgruppen nach PRP-Injektionen. Der Mangel an Unterschieden zwischen den Daten der Kontroll- und Patientengruppen, die in die Studien eingeschlossen wurden, kann mit der schwierigen Durchführung einer randomisierten kontrollierten Studie (RCT) zusammenhängen. Eine haltbare Grundlage für die Verwendung von PRP zur Behandlung einer Achillessehnenentzündung wurde nicht gefunden, obwohl PRP einen signifikanten klinischen Vorteil bei der Therapie einer Achillessehnenentzündung zeigt.